måndag 23 juli 2012

...däremot har jag!

Om jag vänder på ”Jag har aldrig-listan” (Se Jag har aldrig...), och istället går igenom vad jag har lyckats med ser min lista ut så här.  



Jag har: 

·         fått Havsöring från södra till norra delen av Stockholms skärgård,

·         fått flera Havsöringar över 4,5kg,

·         åtminstone drillat Havsöring över 5kg,

·         varit med om dubbelhugg,

·         sett hugg ”live” vid spinnfiske,

·         fått Havsöring med traditionella drag, jerkbait, jigg och spinnare, samt

·         fått flera Havsöringar genom flötesmete med Strömming och räka.

Förmodligen har jag fiskat mer än den genomsnittliga havsöringsfiskaren, men långt ifrån lika mycket som riktiga freaks och fiskeguider som kan lägga ned mycket mer tid på sitt fiske än vad jag kan. Med tanke på antalet fisketimmar jag lagt ned är förmodligen mina resultat tämligen ordinära, men jag har unnat mig själv att testa mycket och ser en utmaning i att fiska även med okonventionella metoder och beten.

Idag är mitt havsöringsfiske hyfsat underbyggt av tidigare erfarenheter i form av motgångar och framgångar. Varvat med både komiska och tragikomiska öden och missöden. Mina erfarenheter ger mig markant ökade möjligheter att få fisk, framförallt i mina hemmavatten (Se Mina hemmavatten). Vissa ställen och favoritplatser kan jag idag fiska av på kvadratmetern när. Därmed inte sagt att jag alltid får fisk – absolut inte, och det är ju det som gör att jag fortsätter att fiska. Havsöringsfiske är en utmaning och ibland riktigt svårt. Om det hade varit enkelt skulle jag säkerligen fiskat efter något annat istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar