måndag 8 oktober 2012

Båtkyckling

Jaha i år får man lida pin för att ha en ömtålig DC-båt och ligga på båtklubb med bestämt upptagningsdatum. Jag kom ut en kort sväng på Baggen i söndags innan det var dags att färdigställa båten för vinterförvaring. En frisk västanvind med tidvis sol i ansiktet gjorde nästan att sommarbåtkänslan infann sig.


Vattentemperaturen har dock sjunkit rejält och är stadigt under 10 grader. Fina förutsättningar men jag fick ändå bara drilla randigt. Nåja, egentligen skulle jag behövt ta mig längre ut men vare sig tiden eller bensintanken var med mig.





En stund för eftertanksamhet med en köttbullemacka och öl på sjön är aldrig fel.









Det suger rejält att bli båtkyckling och ta upp båten precis när öringsäsongen börjar.  Förr om åren har man alltid, och efter visst besvär med snö och is, varit sist upp. Nu så här i efterhand kan konstateras att det är det banne mig värt och jag har återigen bestämt mig för att byta båt.

Om det finns någon som har erfarenhet av någon av nedanstående modeller får ni gärna feeda in erfarenheter och lärdomar, plus och minus, här eller via j_stern@bredband.net 
 
  • Alukin Pro fishing 650/750
  • Arronet 23 5 spt
Finns det någon annan liknande modell som jag borde kika på får ni gärna tipsa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar